2009. február 7., szombat

A TÜCSÖK ÉS A HANGYA

A TÜCSÖK ÉS A HANGYA

Kányádi Sándor verse

megunta a tücsök a hosszú téli
koplalásokat s hogy prózában versben
évszázadok sőt ezredek meséi
szerint mindig szégyenkeznie kelljen

elkezdte tanulmányozni a hangya
életvitelét s borzasztó dologra
döbbent rá ki mit gyűjt beadja
morzsáig beszolgáltatja a bolyba

szolga az egyén hősi csak az ópusz
állapította meg elszontyolodva
s rajtam röhög a volt szolga ezópusz

s ti szabadnak hitt társaim azóta
is rajtam fenitek léha nyelvetek
ki koplalok bár de szabadon cirpelek

1 megjegyzés:

  1. Látom, te is hozod az "állatkáid" :o) Örülök, hogy feltetted, nagyon szeretem Kányádi verseit(is). Mondjuk, én maximalista vagyok, tehát én a teli pocakkal való szabadon cirpelésre voksolnék, leginkább :o)

    VálaszTörlés